Blog

Norbi sok(k)-A másik oldal

vissza...

2020.01.23, 07:58

Újra indult az oldal. Köszöntelek nagy szeretettel!

 

Igaz már bőven benne vagyunk a januárban, de szeretnék nagyon boldog, egészségben gazdag új Évet kívánni Neked kedves olvasó!

Egy aktualitással nyitnám az idei évet a blogon. Nagy port kavaró cikk járta be az internetet, a közösségi oldalakat sokak felháborodását keltve. Igen, kitalálhattad, Schobert Norbert legújabb véleménye, most éppen a nőkről, mondhatni elég nyers formában.


 

Nos, véleménye ugye mindenkinek lehet, de én azt mondom, és ez szól nemcsak a nőknek, mindenkinek: Ne azt nézd, mit mond, hanem, hogy ki mondja.

Ő egy olyan alakja a magyar celeb világnak, aki így vagy úgy, mindig ott van a köztudatban, de számomra teljesen hiteltelen az egészséges életmód közvetítését illetően, így a véleményére személy szerint én nem is adok, de nem is kelt bennem felháborodást. Ezzel az írásommal én most a „másik” tábort fogom képviselni.

 

Szóval ami nagy felháborodást keltett, de inkább idézem a „fitnessgurut”:

 

„Sajnos a nők a szülésnél cseszik el, mert úgy gondolják, hogy értéket adott a férfinek, a családnak. Tényleg adott értéket, csak a férfi szexualitása ezt az értéket nem tudja értékelni. És amikor az 58 kilós nő helyett a 78 kilós vagy 88 kilós hölgy érkezik meg döngő léptekkel a hálószobába, a férfiak számára kínszenvedés. Egy darabig megy a pornófilmnézés, de nem tudja megkívánni, és itt mennek tönkre az emberi kapcsolatok, és így lesznek a gyerekek félárvák, mert a nők felszedik azt a 20-30 kilót és nem tudják leadni. Nem beszélve arról, ha terhességnél felszedsz ennyi kilót, a bőröd is olyan ocsmányul tönkremegy, hogy soha nem lesz már az a feszes, szexi, csinos, vonzó bőr. Úgyhogy kedves nők, a férfiak miatt és a boldog szerelem és a szexualitás miatt muszáj, hogy megtartsátok a lánykori súlyotokat.

 

Nos, kedves nőtársaim! Akiknél kiverte a biztosítékot a fenti kijelentése a fitneszmágusnak, gondolkozzatok el egy picit. Miért keltett bennetek felháborodást? Most azokhoz is fordulok, akik még nem szültek és súlyfelesleggel küzdenek, és azokhoz is, akik már szültek és úgy van rajtuk súlyfelesleg.

Valószínűleg azért, mert mélyen legbelül, még magadnak sem mered bevallani, nem vagy elégedett a testeddel és azzal nyugtatod magad, hogy de a férjem/párom/barátom így is szeret. Ha minden rendben van, akkor ki sem akadsz a fenti kijelentésen igaz?

 

Beszéljünk most csak arról az esetről, hogy a szüléssel „csesszük el”. Nem a legjobban választotta meg Norbi a kifejezéseit, („félárva” gyerekek) Én sajnálom kicsit, mert saját magával kell leélnie egész életet, de nem is ez a lényeg most.

Én arról szeretnék nyilatkozni, és itt szeretném képviselni a másik tábort, akik nem szedtek fel túlnyomóan sokat terhességük alatt és szülés után is vissza állt szépen lassan a szülés előtti állapot. Persze a szüléssel járó többi dolog, mint a striák, a szétnyílt hasizom, a megnövekedett mellméret, a hormonális változások és nem mellesleg egy teljesen új személyiség kialakulása minden nőnél másként jelenik meg. Vannak dolgok, melyek a genetikának köszönhetők, akiknél pl. nem alakult ki stria, de ez valljuk be elég ritka. Nekem például a combomon van, de a hasamon nincs.

 

A személyes tapasztalatom az, hogy ha követsz egy viszonylag egészséges életmódot, sok mozgással, akkor egy egészséges lélekhez kapsz egy ugyan ilyen testet. Terhesség során mindössze plusz 200-300 kcal-val többet elegendő fogyasztani, persze minőségi alapanyagokból (szénhidrát, zsír, fehérje), elengedhetetlen az étrend kiegészítők használata (multivitamonok/ „terhesvitamin”), a folyadékmennyiség bevitelének növelése (víz), és sok mozgás (bármilyen, ami megengedett terhesség alatt) nálam ez a súlyzós edzés volt természetesen. Király

Ami nem kell: Kettő helyett enni! A legtöbb plusz kilogramm nagyjából ide vezethető vissza. Így hamar felcsúszhat 20-30 kg is, sőt akár még egy terhességi diabétesz is befigyelhet.

Terhességem előtt 58 kg-ot nyomtam, 71 kg-al szültem és szülés után azonnal lement 10kg. Két héttel szülés után már 59 kg-ot mutatott a mérleg. 500Kc-al fogyasztottam többet a terhesség előtti étrendemhez képest, ami nem mindig alakult úgy, ha éppen egy növekedési ugrásnál (mivel igény szerint szoptattam) megnőtt a szervezetem kalóriaigénye is. Akkor ment hajnalban akár egy fürt szőlő is megtolva vagy két marék kesudióval. Nevetés

Én rendszeresen próbáltam mozogni a szülés után is, de ilyenkor már más a fontossági sorrend is, és így volt, hogy csak heti két edzés fért bele az időmbe. Jelenleg ez is feleződött már jó ideje, de elégedett vagyok magammal, a testemmel. Én így érzem jól magam a bőrömben, amit itt-ott tarkít egy kis bőrszakadás.

Őszintén, ha te jól érzed magad a bőrödben azzal a plusz 15-20 kg-al, akkor mi a gond? Ha meg nem, akkor ott a lehetőség, egy kis odafigyeléssel, akarattal, kitartással le tudod adni bármikor. Mert ez nem GENETIKA!

Az, hogy a kapcsolatotok milyen volt és milyen lett a szülés után a férjeddel/pároddal/barátoddal az a ti dolgotok. Erről viszont érdemes beszélgetni egymással, mint minden másról is, mert lehet te mást gondolsz, ő is, és egy gyermek érkezése hatalmas változás mint nőnek, mint férfinak. A nő anya is lesz, a férfi apa, és az új szerepbe nagyon könnyű leragadni, mert attól még ott van a nő is, a férfi is, akik nem felejtették el, hogy „mitől döglik légy” , és ezt nem szabad veszni hagyni.

 

Norbi ide vagy oda Kacsintás

 

1. kép: Szülés előtt

2. kép: Jelenleg (2 és fél évvel szülés után)

 

 

Kérdések-válaszok

  • Kedves Zita! Egy igen vékony leányzó vagyok(170 cm, 51 kg), aki napi szinten intenzív testmozgást végez. Az izmaim fejlesztésére és a helyes táplálkozásra is igyekszem figyelni, ám a fenekem feletti csípőpárnácskáimmal nem vagyok kibékülve. A fogyókúra talán nem a legjobb döntés számomra. Segíts kérlek,hogy hogyan tudom a leghatékonyabban megmozgatni azt a területet, illetve, mit tehetek még ellene! Válaszodat előre is köszönöm!

    Szia!

     

    Tudnom kellene pontosan, hogy a helyes táplálkozás alatt mit értesz pontosan. Az, hogy elhagyod esetleg a fehér kenyeret, a cukrokat, az alkoholt, esetleg kevesebb szénhidrátot fogyasztasz, az önmagában nem feltétlenül elég.A tápanyagok mennyiségi eloszlása, tehát a szénhidrát, a fehérje és a zsír, persze főként lassú felszívódású szénhidrát,többségében állati fehérje, és telítetlen zsírok határozzák meg a diéta vagy az izomtömeg növekedését.

    Az intenzív testmozgás nálad gondolom a futást vagy hasonló állóképességi sportot jelent, ami nem főként a zsírt használja energiaforrásként a mozgás során.

    A csípőpárnácska pedig zsír, ami viszont csak megfelelő diétás étrenddel tüntethető el,ami nem feltétlenül jelenti azt, hogy fogysz.

    A fogyókúra, ahogy a nevében is benne van, "kúra szerű"-en alkalmazható, tehát csak 2-3 hónapig.Hosszú távon a "testkompozíció váltás", tehát megfelelő minőségi étrend mellett, intenzív súlyzós edzést, vagy erőnléti edzéseket (trx, cross fitt) javasolnék, mivel testünk tónusát az izmok adják.

    Amennyiben még lenne kérdésed akár étrenddel, vagy edzéssel kapcsolatban a puskar.zita@gmail.com-r a is írhatsz.

    Remélem tudtam segíteni.

     

    Üdv,

    Zita

    tovább...
  • Szia! Rendszeresen és versenyszerűen futok, többnyire hosszabb távokon (10 km, félmaraton). Körülbelül 15 km futás után rendszeresen érzem, hogy beáll a lábam, magyarán elkezd savasodni, ami a teljesítmény (azaz az időeredmény) rovására megy. Úgy gondolom, hogy megfelelő állóképességgel rendelkezem, ezért valami más gond lehet. Mit javasolsz, mit kellene tennem?

    Szia!

    Én a nem megfelelő mennyiségű folyadékbevitelre tippelnék. 

    A mozgással, sporttal, különösen kardio sportoknál, nagyobb mennyiségben veszít vizet a szervezet, ezért azt pótolni kell. Átlagosan 20 testtömegkilogrammmonként kellene fogyasztani 1 liter vizet és ezt is inkább felfelé kerekítve. Aki sportol, annak akár még többet érdmes fogyasztani. Emellett pedig fontos az ásványi anyag pótlás is, mivel ezek az izzadással gyorsan kiürülnek, a szervezetnek azonban mielőbb pótolnia kell, hogy az intenzív izomtevékenységgel képződő savakat lebonthassa.

    Egy jó multivitamin, kegyensúlyozott táplálkozás és megfelelő folyadékbevitel mellett szerintem rövid időn belül javulhat ez az állapot.

    Üdv.

    tovább...
  • Edzés végén ugye fontos a nyújtás? S az mennyi ideig tartson? És ugye, külön, külön minden megterhelt izmot meg kell nyújtani?


    Igen fontos lenyújtani edzés után, minden izmot, amire dolgoztál külön-külön nagyjából 8-10 percet is igénybe vehet.

    tovább...