Blog

Négy hét alatt álomalak?

vissza...

2015.04.21, 07:54

Nem véletlenül tettem kérdőjelet a mondat végére. Ugye sokan találkoztunk már a női magazinok címlapján nagybetűkkel kiemelve, az ilyen vagy hasonló kijelentésekkel. Valóban rohamléptekkel jön a nyár, a rövid nadrágok, az ujjatlan pólók, na és persze a bikini szezon. Ez rendben is van, mert a legjobb formánkat szeretnék hozni, az apró ruhadarabokban.

 

Felmerül bennem ezzel kapcsolatban egy kérdés is:

Miért csak nyáron szeretnénk jól kinézni?

Nem hiszem, hogy kapnék egyértelmű, elfogadható választ, ehelyett sokkal több kifogás érkezne. Télen hideg van, macerás a sok öltözködés. Nincs kedvem kibújni ebben az esős időben, meg amúgy is a pulcsi meg a hosszú farmer takar mindent, majd ha jön a jó idő elkezdem a mozgást- és még hasonló mondatok.

Én is ezt tapasztalom, amikor lemegyek edzeni, és enyém az egész öltöző. Aztán amikor elkezdenek virágzani a fák, és vészesen közelít felénk a „short” szezon, hirtelen megtelnek az edzőtermek. Csak, hogy az a 4-5 hét sajnos nem elég, ha az év többi részében mit sem törődtünk, vagy csak nagyon keveset a mozgással, vagy a helyesebb táplálkozással. Valóban az utolsó pillanatban kellene kapkodni a fejünket, hogy formába hozzuk magunkat?

Ha az év többi részében is odafigyelünk arra, hogy lehetőleg egészségesebben táplálkozzunk és mozogjunk sokat, akkor tavasszal nem kell fejvesztve menekülni az edzőterembe és megtámadni a súlyzókat, hogy gyorsan tenni kell valamit az integető izmokkal.

Fejben dől el minden, szokták mondani, és tényleg így is van. Ha elhatározod magad és kitartó vagy akkor egész évben jó formát tudsz hozni és a nyár közeledtével csak kisebb finomításokra lesz csak szükség.

Ha pedig az elhatározás megvan, és csak abban vagy bizonytalan, hogy milyen eszközökkel lehet elérni a számodra legmegfelelőbb formát, akkor inkább kérdezz meg egy szakértőt, mielőtt neki esnél a különböző divat magazinok által hirdetett újabb és újabb csodamódszereknek.

 

 

"A lehetetlen csupán egy nagy szó, amellyel a kis emberek dobálóznak,

mert számukra könnyebb egy készen kapott világban élni, mint felfedezni magukban az erőt a változtatásra.

A lehetetlen nem tény. Hanem vélemény.

A lehetetlen nem kinyilvánítás. Hanem kihívás.

A lehetetlen lehetőség.

A lehetetlen múló pillanat.

A lehetetlen nem létezik."

 

Kérdések-válaszok

  • Kedves Zita! Egy igen vékony leányzó vagyok(170 cm, 51 kg), aki napi szinten intenzív testmozgást végez. Az izmaim fejlesztésére és a helyes táplálkozásra is igyekszem figyelni, ám a fenekem feletti csípőpárnácskáimmal nem vagyok kibékülve. A fogyókúra talán nem a legjobb döntés számomra. Segíts kérlek,hogy hogyan tudom a leghatékonyabban megmozgatni azt a területet, illetve, mit tehetek még ellene! Válaszodat előre is köszönöm!

    Szia!

     

    Tudnom kellene pontosan, hogy a helyes táplálkozás alatt mit értesz pontosan. Az, hogy elhagyod esetleg a fehér kenyeret, a cukrokat, az alkoholt, esetleg kevesebb szénhidrátot fogyasztasz, az önmagában nem feltétlenül elég.A tápanyagok mennyiségi eloszlása, tehát a szénhidrát, a fehérje és a zsír, persze főként lassú felszívódású szénhidrát,többségében állati fehérje, és telítetlen zsírok határozzák meg a diéta vagy az izomtömeg növekedését.

    Az intenzív testmozgás nálad gondolom a futást vagy hasonló állóképességi sportot jelent, ami nem főként a zsírt használja energiaforrásként a mozgás során.

    A csípőpárnácska pedig zsír, ami viszont csak megfelelő diétás étrenddel tüntethető el,ami nem feltétlenül jelenti azt, hogy fogysz.

    A fogyókúra, ahogy a nevében is benne van, "kúra szerű"-en alkalmazható, tehát csak 2-3 hónapig.Hosszú távon a "testkompozíció váltás", tehát megfelelő minőségi étrend mellett, intenzív súlyzós edzést, vagy erőnléti edzéseket (trx, cross fitt) javasolnék, mivel testünk tónusát az izmok adják.

    Amennyiben még lenne kérdésed akár étrenddel, vagy edzéssel kapcsolatban a puskar.zita@gmail.com-r a is írhatsz.

    Remélem tudtam segíteni.

     

    Üdv,

    Zita

    tovább...
  • Szia! Rendszeresen és versenyszerűen futok, többnyire hosszabb távokon (10 km, félmaraton). Körülbelül 15 km futás után rendszeresen érzem, hogy beáll a lábam, magyarán elkezd savasodni, ami a teljesítmény (azaz az időeredmény) rovására megy. Úgy gondolom, hogy megfelelő állóképességgel rendelkezem, ezért valami más gond lehet. Mit javasolsz, mit kellene tennem?

    Szia!

    Én a nem megfelelő mennyiségű folyadékbevitelre tippelnék. 

    A mozgással, sporttal, különösen kardio sportoknál, nagyobb mennyiségben veszít vizet a szervezet, ezért azt pótolni kell. Átlagosan 20 testtömegkilogrammmonként kellene fogyasztani 1 liter vizet és ezt is inkább felfelé kerekítve. Aki sportol, annak akár még többet érdmes fogyasztani. Emellett pedig fontos az ásványi anyag pótlás is, mivel ezek az izzadással gyorsan kiürülnek, a szervezetnek azonban mielőbb pótolnia kell, hogy az intenzív izomtevékenységgel képződő savakat lebonthassa.

    Egy jó multivitamin, kegyensúlyozott táplálkozás és megfelelő folyadékbevitel mellett szerintem rövid időn belül javulhat ez az állapot.

    Üdv.

    tovább...
  • Edzés végén ugye fontos a nyújtás? S az mennyi ideig tartson? És ugye, külön, külön minden megterhelt izmot meg kell nyújtani?


    Igen fontos lenyújtani edzés után, minden izmot, amire dolgoztál külön-külön nagyjából 8-10 percet is igénybe vehet.

    tovább...