Blog

Köret variációk diétában 2. rész

vissza...

2015.05.27, 11:01

Köret variációk diétában 2. rész

 

Néhány hete megosztottam veletek, hogy diétában, ha már nagyon alacsony szénhidráton vagyunk, vagy már akár nullához közelít ez az állapot, akkor milyen köret lehetőségeket tudunk felvonultatni, ha nem szeretnénk, hogy egyhangú legyen az étkezésünk.

A következő szereplőnk a karfiol lesz.

Korábban mar írtam róla, milyen fantasztikus zöldség és milyen sok felhasználási módja van.

A burgonyapürét ha említem, szerintem mindenki ismeri az eredeti és a hamis porból készült változatát is. Valljuk be, mind kettő igen csekély tápanyaggal, vagy inkább semmivel nem rendelkezik, tehát jobb is, ha inkább a feledés homályába merül most ez a variáció.

Készítsünk helyette inkább karfiolból hamis burgonyapürét. Lehet, hogy vasárnapi ebédek rántott husi burgonyapüré kombó életérzést nem adja vissza, de közel olyan finom eredményt tudunk elérni némi ügyességgel.

 

Karfiolpüré:

Hozzávalók:

-        1 nagyobb méretű karfiol

-        Zsírszegény túró

-        Natúr joghurt

-        Só, bors, petrezselyemzöld, szerecsendió

 

Elkészítés:

Tisztítsuk meg a karfiol, majd szedjük rózsáira és egy edényben pároljuk, addig, amíg teljesen puha nem lesz. Közben sózzuk. Ha készen van, leszűrjük levétől és hozzá adunk néhány evőkanál joghurtot. Ez egy nagy fej karfiolnál körülbelül 4-5 evőkanál, majd nagyjából 2-3 evőkanál túrót. A masszánkat botmixerrel turmixoljuk, amíg krémes állagú nem lesz, majd a végén hozzá adunk még ízlésünknek megfelelően borsót, szerecsendiót valamint petrezselyemzöldet. Kíhűlni nem ér neki. Vigyor

 

Jó étvágyat!

 

 

 

 

Kérdések-válaszok

  • Kedves Zita! Egy igen vékony leányzó vagyok(170 cm, 51 kg), aki napi szinten intenzív testmozgást végez. Az izmaim fejlesztésére és a helyes táplálkozásra is igyekszem figyelni, ám a fenekem feletti csípőpárnácskáimmal nem vagyok kibékülve. A fogyókúra talán nem a legjobb döntés számomra. Segíts kérlek,hogy hogyan tudom a leghatékonyabban megmozgatni azt a területet, illetve, mit tehetek még ellene! Válaszodat előre is köszönöm!

    Szia!

     

    Tudnom kellene pontosan, hogy a helyes táplálkozás alatt mit értesz pontosan. Az, hogy elhagyod esetleg a fehér kenyeret, a cukrokat, az alkoholt, esetleg kevesebb szénhidrátot fogyasztasz, az önmagában nem feltétlenül elég.A tápanyagok mennyiségi eloszlása, tehát a szénhidrát, a fehérje és a zsír, persze főként lassú felszívódású szénhidrát,többségében állati fehérje, és telítetlen zsírok határozzák meg a diéta vagy az izomtömeg növekedését.

    Az intenzív testmozgás nálad gondolom a futást vagy hasonló állóképességi sportot jelent, ami nem főként a zsírt használja energiaforrásként a mozgás során.

    A csípőpárnácska pedig zsír, ami viszont csak megfelelő diétás étrenddel tüntethető el,ami nem feltétlenül jelenti azt, hogy fogysz.

    A fogyókúra, ahogy a nevében is benne van, "kúra szerű"-en alkalmazható, tehát csak 2-3 hónapig.Hosszú távon a "testkompozíció váltás", tehát megfelelő minőségi étrend mellett, intenzív súlyzós edzést, vagy erőnléti edzéseket (trx, cross fitt) javasolnék, mivel testünk tónusát az izmok adják.

    Amennyiben még lenne kérdésed akár étrenddel, vagy edzéssel kapcsolatban a puskar.zita@gmail.com-r a is írhatsz.

    Remélem tudtam segíteni.

     

    Üdv,

    Zita

    tovább...
  • Szia! Rendszeresen és versenyszerűen futok, többnyire hosszabb távokon (10 km, félmaraton). Körülbelül 15 km futás után rendszeresen érzem, hogy beáll a lábam, magyarán elkezd savasodni, ami a teljesítmény (azaz az időeredmény) rovására megy. Úgy gondolom, hogy megfelelő állóképességgel rendelkezem, ezért valami más gond lehet. Mit javasolsz, mit kellene tennem?

    Szia!

    Én a nem megfelelő mennyiségű folyadékbevitelre tippelnék. 

    A mozgással, sporttal, különösen kardio sportoknál, nagyobb mennyiségben veszít vizet a szervezet, ezért azt pótolni kell. Átlagosan 20 testtömegkilogrammmonként kellene fogyasztani 1 liter vizet és ezt is inkább felfelé kerekítve. Aki sportol, annak akár még többet érdmes fogyasztani. Emellett pedig fontos az ásványi anyag pótlás is, mivel ezek az izzadással gyorsan kiürülnek, a szervezetnek azonban mielőbb pótolnia kell, hogy az intenzív izomtevékenységgel képződő savakat lebonthassa.

    Egy jó multivitamin, kegyensúlyozott táplálkozás és megfelelő folyadékbevitel mellett szerintem rövid időn belül javulhat ez az állapot.

    Üdv.

    tovább...
  • Edzés végén ugye fontos a nyújtás? S az mennyi ideig tartson? És ugye, külön, külön minden megterhelt izmot meg kell nyújtani?


    Igen fontos lenyújtani edzés után, minden izmot, amire dolgoztál külön-külön nagyjából 8-10 percet is igénybe vehet.

    tovább...