Blog

Kapcsolj 1-esből 10-esbe

vissza...

2015.05.02, 06:18

Kapcsolj 1-esből 10-esbe

Minden bizonnyal a te életedben is vannak néha olyan napok, amikor már ébredés után úgy érezed, hogy ma nem fogsz tudni magas fordulatszámon pörögni, és mindent csak negatívumként élsz meg aznap, idegeskedsz, bosszankodsz, a kihívásokat csak problémáknak tekinted. Az pedig csak ront a helyzeten, ha olyan emberekkel találkozol aznap, akik a saját problémáikat is a Te nyakadba akarják pakolni.

 

Az éremnek is két oldala van, az életnek is. Gondolkozhatsz úgy is, hogy ez a nap már erre lett szánva, de majd holnap biztos jobb lesz, a nap is sütni fog, most meg az eső is esik, vagy megteheted azt is, hogy kilépsz ebből a lelkiállapotból, és megfordítod a hozzáállásodat.

Rajtad múlik!

Az éppen aktuális lelkiállapotunk határozza meg, hogy egy adott szituációban hogyan viselkedünk, vagy egy velünk történt eseményre hogyan reagálunk. Ez jelentősen befolyásolja az adott esemény kimenetelét.

Amikor úgy érzed le vagy merülve, vagyis 1-esben vagy, általában ilyen érzések kerítenek hatalmukba?

Levertség, fáradság, bosszúság, szomorúság, demotiváltság, zaklatottság , idegesség és még sorakozhatna itt megannyi negatív érzés.

Amikor fel vagy töltődve, vagyis 10-esben vagy, az alábbi érzések jellemeznek?

Boldogság, jókedv, magabiztosság, izgatottság, lelkesedés, motiváltság, magabiztosság, felhőtlenség, és talán itt sem lehetne elég érzés felsorolni.

A nehéz feladat sokszor a lemerült állapotból eljutni a feltöltöttség állapotába.

A legfontosabb nem más, mint a hozzáállás. Ez befolyásolja majd a viselkedésedet és ezáltal Te határozhatod meg azt, hogy milyennek látod a Téged körülvevő dolgokat. Csak is Rajtad múlik.

Nem az a lényeges, hogy milyen képességekkel rendelkezünk az életben, hanem, hogy azokat hogyan használjuk. Mindent lehet negatív és lehet pozitív irányba fordítani.

Térjünk tehát vissza az elejére. Hogyan is néz ki akkor ez a gyakorlatban?

Gyönyörű tavaszi nap van, és arra kelsz hogy esik az eső. Persze arra gondolsz, hogy már megint rossz idő van, és itt jössz a képbe Te, hogyan tudod ezt megfordítani?

Szerencsére van egy élénk korall színű balerina cipőm, ami tökéletesen véd a tócsák ellen, és még a színe is kitűnik az esős időben a szürkeségből.

 

"A mosoly egy olyan görbe vonal, amely mindent egyenesbe hoz!"

 

Kérdések-válaszok

  • Kedves Zita! Egy igen vékony leányzó vagyok(170 cm, 51 kg), aki napi szinten intenzív testmozgást végez. Az izmaim fejlesztésére és a helyes táplálkozásra is igyekszem figyelni, ám a fenekem feletti csípőpárnácskáimmal nem vagyok kibékülve. A fogyókúra talán nem a legjobb döntés számomra. Segíts kérlek,hogy hogyan tudom a leghatékonyabban megmozgatni azt a területet, illetve, mit tehetek még ellene! Válaszodat előre is köszönöm!

    Szia!

     

    Tudnom kellene pontosan, hogy a helyes táplálkozás alatt mit értesz pontosan. Az, hogy elhagyod esetleg a fehér kenyeret, a cukrokat, az alkoholt, esetleg kevesebb szénhidrátot fogyasztasz, az önmagában nem feltétlenül elég.A tápanyagok mennyiségi eloszlása, tehát a szénhidrát, a fehérje és a zsír, persze főként lassú felszívódású szénhidrát,többségében állati fehérje, és telítetlen zsírok határozzák meg a diéta vagy az izomtömeg növekedését.

    Az intenzív testmozgás nálad gondolom a futást vagy hasonló állóképességi sportot jelent, ami nem főként a zsírt használja energiaforrásként a mozgás során.

    A csípőpárnácska pedig zsír, ami viszont csak megfelelő diétás étrenddel tüntethető el,ami nem feltétlenül jelenti azt, hogy fogysz.

    A fogyókúra, ahogy a nevében is benne van, "kúra szerű"-en alkalmazható, tehát csak 2-3 hónapig.Hosszú távon a "testkompozíció váltás", tehát megfelelő minőségi étrend mellett, intenzív súlyzós edzést, vagy erőnléti edzéseket (trx, cross fitt) javasolnék, mivel testünk tónusát az izmok adják.

    Amennyiben még lenne kérdésed akár étrenddel, vagy edzéssel kapcsolatban a puskar.zita@gmail.com-r a is írhatsz.

    Remélem tudtam segíteni.

     

    Üdv,

    Zita

    tovább...
  • Szia! Rendszeresen és versenyszerűen futok, többnyire hosszabb távokon (10 km, félmaraton). Körülbelül 15 km futás után rendszeresen érzem, hogy beáll a lábam, magyarán elkezd savasodni, ami a teljesítmény (azaz az időeredmény) rovására megy. Úgy gondolom, hogy megfelelő állóképességgel rendelkezem, ezért valami más gond lehet. Mit javasolsz, mit kellene tennem?

    Szia!

    Én a nem megfelelő mennyiségű folyadékbevitelre tippelnék. 

    A mozgással, sporttal, különösen kardio sportoknál, nagyobb mennyiségben veszít vizet a szervezet, ezért azt pótolni kell. Átlagosan 20 testtömegkilogrammmonként kellene fogyasztani 1 liter vizet és ezt is inkább felfelé kerekítve. Aki sportol, annak akár még többet érdmes fogyasztani. Emellett pedig fontos az ásványi anyag pótlás is, mivel ezek az izzadással gyorsan kiürülnek, a szervezetnek azonban mielőbb pótolnia kell, hogy az intenzív izomtevékenységgel képződő savakat lebonthassa.

    Egy jó multivitamin, kegyensúlyozott táplálkozás és megfelelő folyadékbevitel mellett szerintem rövid időn belül javulhat ez az állapot.

    Üdv.

    tovább...
  • Edzés végén ugye fontos a nyújtás? S az mennyi ideig tartson? És ugye, külön, külön minden megterhelt izmot meg kell nyújtani?


    Igen fontos lenyújtani edzés után, minden izmot, amire dolgoztál külön-külön nagyjából 8-10 percet is igénybe vehet.

    tovább...