Blog

Helyzet van!

vissza...

2020.03.21, 13:27

Információk tömkelege zúdul ránk napok, hetek óta. Igen, a koronavírusról van szó…még mindig.

Elérte kis hazánkat. Biztos sokan még most eszmélnek fel, hogy ez tényleg velünk történik? Én is feltettem magamban ezt a kérdést, de szembe kellett nézni az igazsággal. Igen, velünk történik, most. A jelenlegi (2020.03.21) adatok szerint 103-ra nőtt a beazonosított koronavírus-fertőzöttek száma. Aha, csak most ne dőlj hátra, hogy ez nem  is sok, megyek kirándulni, meg a parkba a haverokkal, mert ez csak az igazolt, de hány fertőzött lehet még, és ez csak nő, ha nem tesszük meg a megfelelő óvintézkedéseket.

 

2020.03.16-tól áll fenn a „veszélyhelyzet” Magyarországon.

Pontosan, „VESZÉLYHELYZET”! Mert tényleg veszélyben vagyunk. Lehet, hogy nem pont Te, vagy én, vagy a gyerek, mert fittik vagyunk, totálhiperszuper immunrendszerrel felvértezve akik lábon kihordják ezt, de lehet, hogy az édesanyád, vagy az édesapád vagy a nagyszüleid, dédszüleid, vagy a párod, akinek még nem diagnosztizált súlyosabb betegsége van, ők az áldozatok.

Mi csak hordozzuk szépen és minél több emberrel találkozunk, annál több embernek adjuk át.

Nem véletlenül zártak be az iskolák, az óvodák, a bölcsődék, ahol tudnak, otthonról dolgoznak hómoffiszban, hogy minél kevesebb legyen a kontakt.

Igazából mindenkinek meg kellene próbálni alaphelyzetbe állítani magát venni három nagy levegőt és felelősségteljesen viselkedni a jelen helyzetben. Nyílván lesz olyan, aki nem tudja értelmezni magát ezt a szót sem, de őket sem kell bántani ettől függetlenül.

  • Mindenki magára próbáljon most fókuszálni!
  • Legyünk felelősséggel egymás iránt, magunk iránt.
  • Ne ítélkezzünk mások felett, inkább mutassuk meg, hogy „nézd így is lehet csinálni”.
  • Kerüljük a tömeget, a kiruccanásokat, a találkozókat halasszuk el.
  • Erősítsük szervezetünket, immunrendszerünket sok C- és, D-vitaminnal, mozgással, és ha lehet töltsünk sok időt a szabadban, nyilván ésszerűen, távol mindenkitől, minél kevesebb emberrel érintkezve.
  • Erősítsük lelkünket. Akik most együtt lehetnek a családjukkal adjanak hálát minden együtt töltött pillanatért és töltsék el azt hasznosan.
  • Ja meg gyakori szappanos kézmosás/kézfertőtlenítés stb…stb… de most ezt komolyan le kell írni? :D

Valaki azt gondolja ez mind összeesküvés elmélet, valaki, hogy a kormány csak pánikot kelt, valaki félelemben él, valaki meg csak szimplán sz..ik bele az egészbe, pedig tök egyszerű a képlet:

VÍRUS VAN EMBEREK! MARADJUNK OTTHON HA MEGTEHETJÜK ÉS NE BÁNTSUNK MÁSOKAT!

Inkább segítsünk, ahol és ahogy tudunk, ha más  nem, leginkább azzal, hogy minél jobban elszigetelődünk most mindenkitől és köszönjük meg azoknak az áldozatos munkáját, akik most is értünk dolgoznak!

Aztán talán egy-két hónap múlva majd hálával tekintünk vissza erre az időszakra.

 

"Legnagyobb cél pedig, itt, e földi létben, Ember lenni mindég, minden körülményben.”

 

Kérdések-válaszok

  • Kedves Zita! Egy igen vékony leányzó vagyok(170 cm, 51 kg), aki napi szinten intenzív testmozgást végez. Az izmaim fejlesztésére és a helyes táplálkozásra is igyekszem figyelni, ám a fenekem feletti csípőpárnácskáimmal nem vagyok kibékülve. A fogyókúra talán nem a legjobb döntés számomra. Segíts kérlek,hogy hogyan tudom a leghatékonyabban megmozgatni azt a területet, illetve, mit tehetek még ellene! Válaszodat előre is köszönöm!

    Szia!

     

    Tudnom kellene pontosan, hogy a helyes táplálkozás alatt mit értesz pontosan. Az, hogy elhagyod esetleg a fehér kenyeret, a cukrokat, az alkoholt, esetleg kevesebb szénhidrátot fogyasztasz, az önmagában nem feltétlenül elég.A tápanyagok mennyiségi eloszlása, tehát a szénhidrát, a fehérje és a zsír, persze főként lassú felszívódású szénhidrát,többségében állati fehérje, és telítetlen zsírok határozzák meg a diéta vagy az izomtömeg növekedését.

    Az intenzív testmozgás nálad gondolom a futást vagy hasonló állóképességi sportot jelent, ami nem főként a zsírt használja energiaforrásként a mozgás során.

    A csípőpárnácska pedig zsír, ami viszont csak megfelelő diétás étrenddel tüntethető el,ami nem feltétlenül jelenti azt, hogy fogysz.

    A fogyókúra, ahogy a nevében is benne van, "kúra szerű"-en alkalmazható, tehát csak 2-3 hónapig.Hosszú távon a "testkompozíció váltás", tehát megfelelő minőségi étrend mellett, intenzív súlyzós edzést, vagy erőnléti edzéseket (trx, cross fitt) javasolnék, mivel testünk tónusát az izmok adják.

    Amennyiben még lenne kérdésed akár étrenddel, vagy edzéssel kapcsolatban a puskar.zita@gmail.com-r a is írhatsz.

    Remélem tudtam segíteni.

     

    Üdv,

    Zita

    tovább...
  • Szia! Rendszeresen és versenyszerűen futok, többnyire hosszabb távokon (10 km, félmaraton). Körülbelül 15 km futás után rendszeresen érzem, hogy beáll a lábam, magyarán elkezd savasodni, ami a teljesítmény (azaz az időeredmény) rovására megy. Úgy gondolom, hogy megfelelő állóképességgel rendelkezem, ezért valami más gond lehet. Mit javasolsz, mit kellene tennem?

    Szia!

    Én a nem megfelelő mennyiségű folyadékbevitelre tippelnék. 

    A mozgással, sporttal, különösen kardio sportoknál, nagyobb mennyiségben veszít vizet a szervezet, ezért azt pótolni kell. Átlagosan 20 testtömegkilogrammmonként kellene fogyasztani 1 liter vizet és ezt is inkább felfelé kerekítve. Aki sportol, annak akár még többet érdmes fogyasztani. Emellett pedig fontos az ásványi anyag pótlás is, mivel ezek az izzadással gyorsan kiürülnek, a szervezetnek azonban mielőbb pótolnia kell, hogy az intenzív izomtevékenységgel képződő savakat lebonthassa.

    Egy jó multivitamin, kegyensúlyozott táplálkozás és megfelelő folyadékbevitel mellett szerintem rövid időn belül javulhat ez az állapot.

    Üdv.

    tovább...
  • Edzés végén ugye fontos a nyújtás? S az mennyi ideig tartson? És ugye, külön, külön minden megterhelt izmot meg kell nyújtani?


    Igen fontos lenyújtani edzés után, minden izmot, amire dolgoztál külön-külön nagyjából 8-10 percet is igénybe vehet.

    tovább...