Blog

Elfáradt lelkek

vissza...

2020.05.01, 20:05

Ez az írás most nem a fizikai jólétről fog szólni, nem a fittségről vagy egy jól megválasztott diétáról.

Ez a történet a lélek állóképességéről fog mesélni, mert minden a szívben kezdődik.

 

Egyszer volt, hol nem volt, volt egyszer az érző ember, a törődő, a mindig jókedvű, céltudatos, motivált, megbocsájtani tudó, hittel és reménnyel teli, csordultig szeretettel …

Így kezdődik a mese, amikor minden rendben van, amikor a világ a helyén van, ahol a körületted lévő emberek, akár inspirálnak, akár bántanak, te csak szereted őket, úgy, ahogy vannak, mert ők is ugyan olyan emberek végtére is, mint amilyen te magad vagy…SZERETHETŐ.

De a szeretetre való képesség nem minden esetben egyszerű és illatos virágokkal övezett, zöldpázsitos út. Nem. Ha ilyen egyszerű lenne, a világban talán nem lenne annyi borzalom.

Minden egyes emberben ott van ez a képesség, mindenkiben, sokakban talán egész mélyen, de ott lapul és szunnyad és várja, hogy felszínre törhessen. De mi kell hozzá, hogy utat törjön magának?

Az, hogy szeressünk. Milyen egyszerűen hangzik, mégis sokszor nagyon-nagyon nehéz igaz?

Gondolj csak bele. Elmész a boltba, állsz a pénztárnál, és a mögötted álló  vásárló neked tolja a kosarát, vagy amikor ülsz az autódban egy nagy dugóban és a mögötted álló autós ráfekszik a dudára, pedig tudja, hogy nem tudsz egy métert sem menni és nem rajtad múlik, hogy halad-e a sor, ilyenkor bosszankodsz igaz?” Miért tolja rám a kosarát, hogy lehet ilyen bunkó valaki, nem veszi észre hogy itt vagyok? Ez is dudál itt, mikor látja, hogy nem miattam nem halad a sor .”

Ilyen és ehhez hasonló helyzetekkel sokszor találkozunk hétköznapjaink során, és nem egyszerű venni egy nagy levegőt aztán kifújva azt mondani: „Semmi baj, szeresd az embereket, biztos rosszul indult a mögötted álló vásárló napja vagy valaki miatt szomorú a dugóban ülő autós, és ezzel elérted, hogy ne bosszantsd fel magad. Ez így renden is van. Mindaddig kivitelezhető ezekben a helyzetekben ez a hozzáállás, amíg renden vagy magaddal.

Aztán egy nap arra ébredsz, hogy hihetetlen mértékben elfáradtál. Nem, ez nem fizikai fáradtság. Nem a munkától, vagy a sok tennivalótól fáradtál el, hanem a szeretetfalatok osztogatásába, a jóságba, az odafigyelésbe, a toleranciába, a megbocsájtásba, az elfogadásba…

Kipurrcant a lelked. Megfáradt lélek vagy, és csak szeretnél megpihenni egy kicsit…amíg új erőre nem kapsz és újra onthatod magadból azt a sok-sok szeretet, amit ezelőtt tudtál adni, mert vissza akarsz térni, mert tudod, hogy szüksége van rá az embereknek, mert mindenki csak arra vágyik, hogy szeressék.

Szeress hát te is, ameddig csak teheted!

 

„A legfőbb kincset, a Szeretet Erejét nem rejtették el az Istenek. Mindazt, ami értékes, megtalálod az emberben.”

 

 

Kérdések-válaszok

  • Kedves Zita! Egy igen vékony leányzó vagyok(170 cm, 51 kg), aki napi szinten intenzív testmozgást végez. Az izmaim fejlesztésére és a helyes táplálkozásra is igyekszem figyelni, ám a fenekem feletti csípőpárnácskáimmal nem vagyok kibékülve. A fogyókúra talán nem a legjobb döntés számomra. Segíts kérlek,hogy hogyan tudom a leghatékonyabban megmozgatni azt a területet, illetve, mit tehetek még ellene! Válaszodat előre is köszönöm!

    Szia!

     

    Tudnom kellene pontosan, hogy a helyes táplálkozás alatt mit értesz pontosan. Az, hogy elhagyod esetleg a fehér kenyeret, a cukrokat, az alkoholt, esetleg kevesebb szénhidrátot fogyasztasz, az önmagában nem feltétlenül elég.A tápanyagok mennyiségi eloszlása, tehát a szénhidrát, a fehérje és a zsír, persze főként lassú felszívódású szénhidrát,többségében állati fehérje, és telítetlen zsírok határozzák meg a diéta vagy az izomtömeg növekedését.

    Az intenzív testmozgás nálad gondolom a futást vagy hasonló állóképességi sportot jelent, ami nem főként a zsírt használja energiaforrásként a mozgás során.

    A csípőpárnácska pedig zsír, ami viszont csak megfelelő diétás étrenddel tüntethető el,ami nem feltétlenül jelenti azt, hogy fogysz.

    A fogyókúra, ahogy a nevében is benne van, "kúra szerű"-en alkalmazható, tehát csak 2-3 hónapig.Hosszú távon a "testkompozíció váltás", tehát megfelelő minőségi étrend mellett, intenzív súlyzós edzést, vagy erőnléti edzéseket (trx, cross fitt) javasolnék, mivel testünk tónusát az izmok adják.

    Amennyiben még lenne kérdésed akár étrenddel, vagy edzéssel kapcsolatban a puskar.zita@gmail.com-r a is írhatsz.

    Remélem tudtam segíteni.

     

    Üdv,

    Zita

    tovább...
  • Szia! Rendszeresen és versenyszerűen futok, többnyire hosszabb távokon (10 km, félmaraton). Körülbelül 15 km futás után rendszeresen érzem, hogy beáll a lábam, magyarán elkezd savasodni, ami a teljesítmény (azaz az időeredmény) rovására megy. Úgy gondolom, hogy megfelelő állóképességgel rendelkezem, ezért valami más gond lehet. Mit javasolsz, mit kellene tennem?

    Szia!

    Én a nem megfelelő mennyiségű folyadékbevitelre tippelnék. 

    A mozgással, sporttal, különösen kardio sportoknál, nagyobb mennyiségben veszít vizet a szervezet, ezért azt pótolni kell. Átlagosan 20 testtömegkilogrammmonként kellene fogyasztani 1 liter vizet és ezt is inkább felfelé kerekítve. Aki sportol, annak akár még többet érdmes fogyasztani. Emellett pedig fontos az ásványi anyag pótlás is, mivel ezek az izzadással gyorsan kiürülnek, a szervezetnek azonban mielőbb pótolnia kell, hogy az intenzív izomtevékenységgel képződő savakat lebonthassa.

    Egy jó multivitamin, kegyensúlyozott táplálkozás és megfelelő folyadékbevitel mellett szerintem rövid időn belül javulhat ez az állapot.

    Üdv.

    tovább...
  • Edzés végén ugye fontos a nyújtás? S az mennyi ideig tartson? És ugye, külön, külön minden megterhelt izmot meg kell nyújtani?


    Igen fontos lenyújtani edzés után, minden izmot, amire dolgoztál külön-külön nagyjából 8-10 percet is igénybe vehet.

    tovább...