Blog

A biztos fogyást ígérő csodaszer csak most, csak Neked!

vissza...

2022.06.09, 11:00

Sajnos a mai napig lehet találkozni különböző internetes oldalakon, vagy a közösségi média egy-egy csoportjában a legújabb és leghatásosabb fogyasztó szerekkel, turmixokkal, tablettákkal, porokkal, különböző eljárásokkal vagy netán egy-egy növényféle nagy mennyiségben történő fogyasztásával és azoknak csodás hatásaival a fogyásra. Ezek a sok esetben igencsak pénztárcát nem kímélő "csodaszerekről", egyrészről nem sok mindent lehet tudni származásukról, (kivételt képezhetnek persze a növények), másrészről ezek soha nem fogják helyettesíteni a kiegyensúlyozott táplálkozást és a mozgást.

 

Fogyás

Vannak akik még mindig azt gondolják, hogy a diéta arról szól, hogy bevesznek vagy megisznak valamit, mellette persze ugyan úgy tolják a gyorséttermi kaját, a cukros üdítőket, mindezt természetesen a kedvenc sorozatuk előtt a kényelmet adó kanapéjukon, tehát sz..r kajával, nulla mozgással, és majd néhány hét után szépen lefogynak.

A másik variáció, hogy marad az eddigi kaja, mellé a "csodapor", de talán már elsétálnak a mekiig :), vagy éppen fordítva. Kezdenek oda figyelni az elfogyasztott ételek minőségére, vagy csak a mennyiségére, (ami megint persze zsákutca lesz), a fogyiport persze most se hagyjuk ki, és mellette ugyancsak semmi mozgás.

A fenti kombinációk mindegyike több sebből is vérzik, kezdve a csodaszerekkel, de a nem megfelelő minőségű és mennyiségű étkezés és mellette a kevés mozgás nem fog megoldásra vezetni. Akiknek viszont gyors megoldás kell, na és persze a lehető legkevesebb munkával és erőfeszítéssel akarják elérni minél hamarabb a céljukat, ők bizony itt le is fognak ragadni.

Gyors fogyás

Nő a kereslet-kínálat:

Ma már (sajnos) a fogyás egyre népszerűbb termék az élet „piacán” és egyre többen próbálnak alkudni az időből és a befektetett munkából. Ha ezeket a termékeket nem vásárolnák meg, akkor egy idő után valószínűleg csökkenne a forgalmazásuk is. Azonban míg lesznek olyanok, akik nem hajlandóak áldozni időt és energiát arra, hogy tartós fogyást érjenek el, de még inkább egy hosszabb távon fenntartható egészségesebb életmódot tudjanak magukénak, addig sajnos mindig is találkozni fogunk egy-egy csodákat ígérő megoldással.

Ne dőlj be!

Legyél körültekintőbb az ilyen hirdetésekkel kapcsolatban és inkább kérdezz meg egy hozzáértő szakembert, mielőtt feleslegesen növelnéd a kiadásaidat és higgy annak, aki egészséges táplálkozással és mozgással elérte azt, amit ezek a csodaszerek messziről nem ismernek. Az ő tapasztalata és sikertörténete is mutatja azt, és segíthet abban, hogy megfelelő hozzáállással, tudatossággal és kitartással Te is bármikor elérheted a célodat.

Én is találtam egy nagyon jó "fogyi" tablettát.. Az a neve, hogy:

Legyél felelős a saját egészségedért pirula

 

 

Kérdések-válaszok

  • Kedves Zita! Egy igen vékony leányzó vagyok(170 cm, 51 kg), aki napi szinten intenzív testmozgást végez. Az izmaim fejlesztésére és a helyes táplálkozásra is igyekszem figyelni, ám a fenekem feletti csípőpárnácskáimmal nem vagyok kibékülve. A fogyókúra talán nem a legjobb döntés számomra. Segíts kérlek,hogy hogyan tudom a leghatékonyabban megmozgatni azt a területet, illetve, mit tehetek még ellene! Válaszodat előre is köszönöm!

    Szia!

     

    Tudnom kellene pontosan, hogy a helyes táplálkozás alatt mit értesz pontosan. Az, hogy elhagyod esetleg a fehér kenyeret, a cukrokat, az alkoholt, esetleg kevesebb szénhidrátot fogyasztasz, az önmagában nem feltétlenül elég.A tápanyagok mennyiségi eloszlása, tehát a szénhidrát, a fehérje és a zsír, persze főként lassú felszívódású szénhidrát,többségében állati fehérje, és telítetlen zsírok határozzák meg a diéta vagy az izomtömeg növekedését.

    Az intenzív testmozgás nálad gondolom a futást vagy hasonló állóképességi sportot jelent, ami nem főként a zsírt használja energiaforrásként a mozgás során.

    A csípőpárnácska pedig zsír, ami viszont csak megfelelő diétás étrenddel tüntethető el,ami nem feltétlenül jelenti azt, hogy fogysz.

    A fogyókúra, ahogy a nevében is benne van, "kúra szerű"-en alkalmazható, tehát csak 2-3 hónapig.Hosszú távon a "testkompozíció váltás", tehát megfelelő minőségi étrend mellett, intenzív súlyzós edzést, vagy erőnléti edzéseket (trx, cross fitt) javasolnék, mivel testünk tónusát az izmok adják.

    Amennyiben még lenne kérdésed akár étrenddel, vagy edzéssel kapcsolatban a puskar.zita@gmail.com-r a is írhatsz.

    Remélem tudtam segíteni.

     

    Üdv,

    Zita

    tovább...
  • Szia! Rendszeresen és versenyszerűen futok, többnyire hosszabb távokon (10 km, félmaraton). Körülbelül 15 km futás után rendszeresen érzem, hogy beáll a lábam, magyarán elkezd savasodni, ami a teljesítmény (azaz az időeredmény) rovására megy. Úgy gondolom, hogy megfelelő állóképességgel rendelkezem, ezért valami más gond lehet. Mit javasolsz, mit kellene tennem?

    Szia!

    Én a nem megfelelő mennyiségű folyadékbevitelre tippelnék. 

    A mozgással, sporttal, különösen kardio sportoknál, nagyobb mennyiségben veszít vizet a szervezet, ezért azt pótolni kell. Átlagosan 20 testtömegkilogrammmonként kellene fogyasztani 1 liter vizet és ezt is inkább felfelé kerekítve. Aki sportol, annak akár még többet érdmes fogyasztani. Emellett pedig fontos az ásványi anyag pótlás is, mivel ezek az izzadással gyorsan kiürülnek, a szervezetnek azonban mielőbb pótolnia kell, hogy az intenzív izomtevékenységgel képződő savakat lebonthassa.

    Egy jó multivitamin, kegyensúlyozott táplálkozás és megfelelő folyadékbevitel mellett szerintem rövid időn belül javulhat ez az állapot.

    Üdv.

    tovább...
  • Edzés végén ugye fontos a nyújtás? S az mennyi ideig tartson? És ugye, külön, külön minden megterhelt izmot meg kell nyújtani?


    Igen fontos lenyújtani edzés után, minden izmot, amire dolgoztál külön-külön nagyjából 8-10 percet is igénybe vehet.

    tovább...