Blog

Meggyes "hamis" sajttorta

2021.11.17, 13:19

Imádom a sajttortát, de gondolom vagyunk még így egy páran. Ráadásul egy szerintem könnyen elkészíthető desszert, ami minden évszakban, minden hangulatban megállja a helyét, csak annyi baj van vele, hogy általában hamar elfogy...legalábbis nálunk.

Próbáltam ennél a receptnél is az egészséges összetevőkre fektetni a hangsúlyt, illetve egy kis tejsavó fehérje szintén kapott szerepet ennél a sütinél is. Alacsony szénhidráttartalma és magas fehérjetartalma mellett diétában is bőven belefér még akár több szelet is. Szóval készítsétek el bátran, az eredmény mennyei. Csók

tovább...

Proteines mézeskalács

2021.11.10, 13:06

Számtalan mézeskalács recept kering a világban, na és persze ott vannak a nem digitális, mára már kicsit megsárgult, igazi papírra vetett, gyöngybetűkkel írt, nagymamáink jól bevált receptje is. Na és ott vannak a rutinosok, akiket álmukból felébresztve is hiánytalanul sorolják az összetevőket hozzá. Én pedig vagyok az a fajta, aki talál egy receptet és mindent IS lecserél benne. Azért a végeredmény általában jó szokott lenni…tizedjére. Viccelek, általában már másodjára is sikerül. Nevetés

tovább...

Mozgásban a jövő- 1. rész: A funkcionális edzés

2021.10.05, 14:35

Az elmúlt időszakban sokat gondolkoztam a blog témáin, mert szeretnék valami újdonságot vinni bele, ahol továbbra is a sporté lenne a főszerep. Így jött az a gondolat, hogy a jövőben megpróbálok minél több sportágat bemutatni nektek az adott sportág képviselőin keresztül, mert függetlenül attól, hogy személy szerint a súlyzós edzést és a futást preferálom, mellette mondhatni „mindenevő” vagyok és szívesen kipróbálok újdonságokat, igyekszem folyamatosan bővíteni az ismereteim és főként feszegetni a határaim. Király

tovább...

Anya vagyok, nekem erre nincs időm

2021.07.11, 20:00

A hetekben megkeresett egy kedves ismerősöm annak kapcsán, hogy szeretne elindítani egy videósorozatot, melyben különböző sportágak hobbi és versenysportolóit mutatja majd be, hogy ők miért választották az adott mozgásformát, mi indította el őket ezen az úton és hogyan váltak a sport szerelmeseivé.

Mindezt annak érdekében, hogy a jövő felnőttjeit és talán egy kicsit a jelenben lévőket is motiválja a mozgásra, hogy minél több sportág bemutatásával talán mindenki talál majd magának megfelelőt, aminek akár ő is a szerelmesévé válhat.

tovább...

Kezdjük az évet, de először magunkkal!

2021.01.08, 11:33

 

Vannak akik alig várták, hogy vége legyen 2020-nak és valahol meg is értem őket, de azért megkérdezném, hogy mit várnak 2021-től? Miből gondolják, hogy az új év majd más lesz? Mert attól, hogy a naptár 2021-et mutat, adódhatnak olyan körülmények, melyek azt mondathatják velünk, hogy "na ez az év se lesz jobb", és nem is, ha úgy állunk hozzá, mert a körülményeken sokszor nem fogunk tudni változtatni, de a viselkedésünkön, a hozzá állásunkon igen.

Ha azt akarjuk, hogy 2021. egy jó év legyen, akkor a lehető legtöbbet kell kihozni magunkból, mégpedig azzal kezdve, hogy elfogadjuk önmagunkat olyannak, amilyenek vagyunk, hogy elhisszük, hogy szerthetőek vagyunk és megérdemeljük a boldogságot. Ezek után már jöhet a diéta, a cigiről leszokás, a többet pihenek, többet olvasok, kitanulok egy szakmát, többet dolgozom, hogy sikeresebb legyek és társaik. Szóval én arra bíztatnék mindenkit, hogy 2021 kezdődjön egy befelé fordulással, egy kis önértékeléssel, és tényleg értékeljük magunkat, és nem mellékesen egy egészégesebb táplálkozással, hogy egy stabilabb lelket és testet indíthassunk útnak az új évben.

tovább...

Védekezés vitaminokkal

2020.11.09, 10:00

A szervezet számára fontos mikrotápanyagok, vagyis vitaminok nélkülözhetetlenek szervezetünk egészséges működésének fenntartásához. Szerncsére nagyon sok élelmiszer tartalmazza ezeket a nélkülözhetetlen vitaminokat és ásványi anyagokat, amelyek többnyire megtalálhatók saját háztartásunkban, vagy elérhetőek az üzletekben.

Ezekből az élelmiszerekből egyébként rendkívül nagy mennyiségben kellene fogyasztani, hogy megfelelő legyen szervezetünk vitamin- és ásványi anyag ellátottsága, mivel a ma termesztett zöldségek és gyümölcsök nem tartalmaznak kellő mennyiségben, ezért szükséges ezek pótlása különböző vitamin készítményekkel. Azoknak pedig még jobban oda kell figyelni, akik sportolnak, vagy nő a fizikai aktvitás intenzitása, vagy diétával is párosul a mozgás, vagy csak ha utazás során kimarad netán egy-egy étkezés, mert ott sokkal magasabb a vitaminhiány kockázatának kialakulása.

tovább...

Zablisztes almás pite

2020.10.14, 08:52

Nem tudom ti hogy vagytok vele, nekem az őszről a fák színkavalkádján, a hatalmas falevéltengereken, a nem tudom hogy öltözzek reggeleken kívűl drága anyukám frissen, melegen illatozó almás pitéje jut eszembe. Ր még ma is a hagyományos módon készíti, de én ezt is szerettem volna egészségesebb köntösbe bújtatni. A hozzávalókat megvariálva, de mégis hűen maradva a finom, lédus almánál megalkottam a clean verziót ebből a sütiből is.

tovább...

"Lusta asszony " pitéje- lustán, de fitten

2020.06.19, 09:33

Ha az ember elindul egyszer az életmódváltás útján, de mégsem akar lemondani az édes élvezetekről, akkor van az a fanatizmus, ami minden követ megmozgat, hogy egészséges formában viszontlássa szeretett süteményeit. Mivel imádom a sütiket, de már nem barátkozom a cukros, lisztes kévsileőikkel...hmmm képviselő fánk. Az is el tud csábítani, de most egy másik sütit öntöttem más formába, akarom mondani tepsibe, természetesen csak egészséges alapanyagokkal dolgoztam :)

tovább...

Elfáradt lelkek

2020.05.01, 20:05

Ez az írás most nem a fizikai jólétről fog szólni, nem a fittségről vagy egy jól megválasztott diétáról.

Ez a történet a lélek állóképességéről fog mesélni, mert minden a szívben kezdődik.

tovább...

Levertség, rossz közérzet, tavaszi fáradtság- Ezek a lehetséges okok

2020.04.05, 12:51

Ismered a mondást: az vagy, amit megeszel. Na de mennyire veszed ezt komolyan? Vagy ha igen, ismered-e a megfelelő eszközöket az egészséges életmódhoz? Merj segítséget kérni, ha mégsem lennél biztos benne, hogyan kezdj neki,ha változtatni szeretnél életmódodon. Nem biztos, hogy egy kisebb fejfájásnál egyszerűbb, ha beveszel egyet a kedvenc fájdalomcsillapítóból!segítene, hanem újabb plusz kilókat, rossz közérzetet és persze a folyamatos stresszt okozott.

tovább...

Helyzet van!

2020.03.21, 13:27

Információk tömkelege zúdul ránk napok, hetek óta. Igen, a koronavírusról van szó…még mindig.

Elérte kis hazánkat. Biztos sokan még most eszmélnek fel, hogy ez tényleg velünk történik? Én is feltettem magamban ezt a kérdést, de szembe kellett nézni az igazsággal. Igen, velünk történik, most. A jelenlegi (2020.03.21) adatok szerint 103-ra nőtt a beazonosított koronavírus-fertőzöttek száma. Aha, csak most ne dőlj hátra, hogy ez nem  is sok, megyek kirándulni, meg a parkba a haverokkal, mert ez csak az igazolt, de hány fertőzött lehet még, és ez csak nő, ha nem tesszük meg a megfelelő óvintézkedéseket.

tovább...

Norbi sok(k)-A másik oldal

2020.01.23, 07:58

Újra indult az oldal. Köszöntelek nagy szeretettel!

 

Igaz már bőven benne vagyunk a januárban, de szeretnék nagyon boldog, egészségben gazdag új Évet kívánni Neked kedves olvasó!

Egy aktualitással nyitnám az idei évet a blogon. Nagy port kavaró cikk járta be az internetet, a közösségi oldalakat sokak felháborodását keltve. Igen, kitalálhattad, Schobert Norbert legújabb véleménye, most éppen a nőkről, mondhatni elég nyers formában.


 

Nos, véleménye ugye mindenkinek lehet, de én azt mondom, és ez szól nemcsak a nőknek, mindenkinek: Ne azt nézd, mit mond, hanem, hogy ki mondja.

Ő egy olyan alakja a magyar celeb világnak, aki így vagy úgy, mindig ott van a köztudatban, de számomra teljesen hiteltelen az egészséges életmód közvetítését illetően, így a véleményére személy szerint én nem is adok, de nem is kelt bennem felháborodást. Ezzel az írásommal én most a „másik” tábort fogom képviselni.

 

Szóval ami nagy felháborodást keltett, de inkább idézem a „fitnessgurut”:

 

„Sajnos a nők a szülésnél cseszik el, mert úgy gondolják, hogy értéket adott a férfinek, a családnak. Tényleg adott értéket, csak a férfi szexualitása ezt az értéket nem tudja értékelni. És amikor az 58 kilós nő helyett a 78 kilós vagy 88 kilós hölgy érkezik meg döngő léptekkel a hálószobába, a férfiak számára kínszenvedés. Egy darabig megy a pornófilmnézés, de nem tudja megkívánni, és itt mennek tönkre az emberi kapcsolatok, és így lesznek a gyerekek félárvák, mert a nők felszedik azt a 20-30 kilót és nem tudják leadni. Nem beszélve arról, ha terhességnél felszedsz ennyi kilót, a bőröd is olyan ocsmányul tönkremegy, hogy soha nem lesz már az a feszes, szexi, csinos, vonzó bőr. Úgyhogy kedves nők, a férfiak miatt és a boldog szerelem és a szexualitás miatt muszáj, hogy megtartsátok a lánykori súlyotokat.

tovább...

Szénhidrátmentes Somlói

2016.03.23, 12:22

Somlói galuska szénhidrátmentesen

A minap valami finom desszertre vágytam. Igaz, sok ilyen nap van, mivel imádom a sütiket, de mint tudjátok, mindig keresem az új lehetőségeket, hogy minél egészségesebben tudjam ezeket elkészíteni. Most sem volt ez másképp. Néhány hete már kísérletezem egy új termékkel a NoCarb Noddle termékével a Rostmix-el. Ennek a lisztnek az a rendkívüli tulajdonsága, hogy 0g felszívódó szénhidrátot tartalmaz, viszont gazdag növényi rostban, ami ugye tudjuk, hogy fontos az egészséges táplálkozáshoz.Gondoltam tehát, csinálok egy egyszerű, de mégis laktató diétás amolyan „low carb” somlóit. Sütöttem egy piskótát, fogtam 1 zacskó kakaós NoCarb pudingot és megfőztem, díszítésnek pedig sótlan mogyorót használtam.

tovább...

Kell egy cél, kell egy terv, és főleg kitartás! Átalakulásom története lépésről-lépésre

2016.02.08, 13:04

Lassan három kerek éve, hogy már teljesen a tudatos táplálkozás hírmondója vagyok, és a gyakorlatban is napról-napra próbálom tökéletesíteni ezt a fajta életvitelt, beleértve a mozgást és a táplálkozást is. Nem volt ez mindig így. Harminc felé közeledve sokféle diétát és sportot is kipróbáltam, de mindegyik csak ideig-óráig tartott. Ezek többnyire csak néhány hétig tartottak, vagy egy-egy mozgásformát ha évekig végeztem is, akkor sem láttam olyan változást, amely elégedettséggel töltött volna el. Sok esetben nem is motivált hosszú távon, mert nem volt igazán látható eredménye.

tovább...

Piskótatekercs

2015.08.20, 13:26

Sziasztok!

 

Nem tudom ki, hogy van vele, én mindig is imádtam a a piskótatekercset és naná, hogy lekváros, jó cukros lisztes változatát fogyasztottam hajdanán. Ezt a süteményt is, mint ahogy eddig az összes, amit készítettem, Zitafittre próbáltam megalkotni. Azt hiszem nagyjából sikerült is.

tovább...

Csokis-banános muffin

2015.06.19, 11:50

Van úgy, hogy a nyári meleget is megzavarja egy-két hűvösebb idő, vagy egy-egy nyári zápor. Sebaj, én ilyenkor beizzítom a sütőt ésösszedobok egy egyszerű sütit, csak mert imádok nassolni, na és persze csak is cukormentesen, egészséges alapanyagokból készült finomságokat.

tovább...

Köret variációk diétában 2. rész

2015.05.27, 11:01

Köret variációk diétában 2. rész

 

Néhány hete megosztottam veletek, hogy diétában, ha már nagyon alacsony szénhidráton vagyunk, vagy már akár nullához közelít ez az állapot, akkor milyen köret lehetőségeket tudunk felvonultatni, ha nem szeretnénk, hogy egyhangú legyen az étkezésünk.

tovább...

Köret variációk diétában 1.rész

2015.05.04, 13:42

Diétában sajnos nagyon sok mindent kell minimalizálni, illetve teljesen elhagyni, itt persze a szénhidrátforrásokra gondolok elsősorban, mint a rizs, tészta és társaik.Egy ideig el is viselhető ez az állapot, de adódik úgy, hogy néha vágyunk egy kis változatosságra.Ezért is bátorkodom megosztani veletek az elkövetkező néhány hétben egy-két köretvariációt alacsony szánhidrátbevitel mellett.

tovább...

Kapcsolj 1-esből 10-esbe

2015.05.02, 06:18

Kapcsolj 1-esből 10-esbe

Minden bizonnyal a te életedben is vannak néha olyan napok, amikor már ébredés után úgy érezed, hogy ma nem fogsz tudni magas fordulatszámon pörögni, és mindent csak negatívumként élsz meg aznap, idegeskedsz, bosszankodsz, a kihívásokat csak problémáknak tekinted. Az pedig csak ront a helyzeten, ha olyan emberekkel találkozol aznap, akik a saját problémáikat is a Te nyakadba akarják pakolni.

tovább...

Négy hét alatt álomalak?

2015.04.21, 07:54

Nem véletlenül tettem kérdőjelet a mondat végére. Ugye sokan találkoztunk már a női magazinok címlapján nagybetűkkel kiemelve, az ilyen vagy hasonló kijelentésekkel. Valóban rohamléptekkel jön a nyár, a rövid nadrágok, az ujjatlan pólók, na és persze a bikini szezon. Ez rendben is van, mert a legjobb formánkat szeretnék hozni, az apró ruhadarabokban.

tovább...

Karfiol- Ahogy eddig még nem ismerted

2015.04.14, 10:40

Sokan ismerjük ezt a rendkívül finom, számunkra fontos tulajdonságával bíró alacsony szénhidrát tartalmú zöldséget, de nem biztos, hogy mindent tudunk már róla.Érdemes fogyasztani belőle sokat alacsony szénhidrát és magas vitamintartalma miatt. Ha pedig eddig csak a rakott és rántott társát ismerted, most bemutatom egy újabb felhsználási módját is.

tovább...

A biztos fogyást ígérő csodaszer csak most, csak Neked!

2015.03.29, 17:53

Nap, mint nap találkozunk az internetes oldalakon nagy betűkkel elénk ugró hirdetésekkel a legújabb és leghatásosabb csodaszerekről, turmixokról, gyógyszerekről, tablettákról, kapszulákról, gyűrűkről és még lehetne sorolni társaikat. Nem mellesleg több tízezer forintba kerülnek ezek a csodaszerek, amiknek valljuk be, nem sok mindent tudunk származásukról.

tovább...

Tejbegríz egy kicsit más felállásban

2015.03.13, 13:21

Nekem személyes nagy kedvencem volt gyermekkoromban a tejbegríz. Persze ezt úgy fogyasztottam, hogy ki se látszott szegény  a „cukroskakaósfahéjas” lepel alól.Na de sokat változik az ember és szerencsére sok mindenre van ma már alternatíva a reform konyha kedvelőinek. Ma már csak is így készítem el ezt a menza szökevényt:

tovább...

Tökéletes edzésterv a formás alakhoz - Tények és tévhitek

2015.03.10, 08:50

Nagyon sokan túlértékelik az edzéstervek jelentőségét, többen edzéstervüket szorongatva lépnek be először a terembe, amelytől elérik az áhított formát. A helyzet az, hogy az edzésterven nagyjából semmi nem múlik. Elég csak pár fontos tényezőt figyelembe venni, ha az edzésprogramunk ezeket teljesíti, a többi már csak az edzéstechnikán múlik.

tovább...

Helló tavasz, helló diéta!

2015.03.04, 18:17

Ha még nem kezdted el, akkor itt az ideje. Ha úgy érzed meg kellene szabadulnod néhány kilótól, ha szeretnél egészségesebben élni, ha a közérzeteden szeretnél javítani, vagy csak szeretnél beleférni újra néhány nadrágodba.

Tudom nem könnyű, de ahogy szokták mondani, jó munkához idő kell. Ebben rejlik a diéta lényege, a többi már csak rajtad múlik. Hidd el, ha kitartó vagy és tudatos, akkor bármit el tudsz érni akár az élet más területén is. 

tovább...

Egészséges életmód kimerülésig? Hogyan tartsunk egyensúlyt, hogy ne jussunk idáig?

2015.02.19, 08:54

Dicséretes dolog, ha eljutunk a felismerésig, hogy életmódot változtatunk, mától egészségesen táplálkozom, edzek, sokat mozgok, elhagyom káros szenvedélyeimet, még dicséretesebb az, ha ezt az egészséges életmódot be is tartjuk, sőt egy idő után az életminőségünk javulásával akár már sokkal könnyebben fenntartható ez az állapot.

tovább...

5 érv a bőséges vízfogyasztás mellett

2015.02.19, 08:51

Valld csak be, sokszor Te is elfeledkezel arról, hogy elegendő folyadékot fogyassz a nap folyamán. Pedig a vízfogyasztás nagyon fontos, mivel tested átlag víztartalma mintegy 75%.  A folyadékhiánynak nagyon sok kellemetlen következménye is lehet, rosszabb esetben pedig akár betegségek is felüthetik fejüket a kevés vízfogyasztás hatására. Nézzük is meg közelebbről, hogy milyen pozitív tulajdonságokkal bír az elegendő vízfogyasztás.

tovább...

Kérdések-válaszok

  • Kedves Zita! Egy igen vékony leányzó vagyok(170 cm, 51 kg), aki napi szinten intenzív testmozgást végez. Az izmaim fejlesztésére és a helyes táplálkozásra is igyekszem figyelni, ám a fenekem feletti csípőpárnácskáimmal nem vagyok kibékülve. A fogyókúra talán nem a legjobb döntés számomra. Segíts kérlek,hogy hogyan tudom a leghatékonyabban megmozgatni azt a területet, illetve, mit tehetek még ellene! Válaszodat előre is köszönöm!

    Szia!

     

    Tudnom kellene pontosan, hogy a helyes táplálkozás alatt mit értesz pontosan. Az, hogy elhagyod esetleg a fehér kenyeret, a cukrokat, az alkoholt, esetleg kevesebb szénhidrátot fogyasztasz, az önmagában nem feltétlenül elég.A tápanyagok mennyiségi eloszlása, tehát a szénhidrát, a fehérje és a zsír, persze főként lassú felszívódású szénhidrát,többségében állati fehérje, és telítetlen zsírok határozzák meg a diéta vagy az izomtömeg növekedését.

    Az intenzív testmozgás nálad gondolom a futást vagy hasonló állóképességi sportot jelent, ami nem főként a zsírt használja energiaforrásként a mozgás során.

    A csípőpárnácska pedig zsír, ami viszont csak megfelelő diétás étrenddel tüntethető el,ami nem feltétlenül jelenti azt, hogy fogysz.

    A fogyókúra, ahogy a nevében is benne van, "kúra szerű"-en alkalmazható, tehát csak 2-3 hónapig.Hosszú távon a "testkompozíció váltás", tehát megfelelő minőségi étrend mellett, intenzív súlyzós edzést, vagy erőnléti edzéseket (trx, cross fitt) javasolnék, mivel testünk tónusát az izmok adják.

    Amennyiben még lenne kérdésed akár étrenddel, vagy edzéssel kapcsolatban a puskar.zita@gmail.com-r a is írhatsz.

    Remélem tudtam segíteni.

     

    Üdv,

    Zita

    tovább...
  • Szia! Rendszeresen és versenyszerűen futok, többnyire hosszabb távokon (10 km, félmaraton). Körülbelül 15 km futás után rendszeresen érzem, hogy beáll a lábam, magyarán elkezd savasodni, ami a teljesítmény (azaz az időeredmény) rovására megy. Úgy gondolom, hogy megfelelő állóképességgel rendelkezem, ezért valami más gond lehet. Mit javasolsz, mit kellene tennem?

    Szia!

    Én a nem megfelelő mennyiségű folyadékbevitelre tippelnék. 

    A mozgással, sporttal, különösen kardio sportoknál, nagyobb mennyiségben veszít vizet a szervezet, ezért azt pótolni kell. Átlagosan 20 testtömegkilogrammmonként kellene fogyasztani 1 liter vizet és ezt is inkább felfelé kerekítve. Aki sportol, annak akár még többet érdmes fogyasztani. Emellett pedig fontos az ásványi anyag pótlás is, mivel ezek az izzadással gyorsan kiürülnek, a szervezetnek azonban mielőbb pótolnia kell, hogy az intenzív izomtevékenységgel képződő savakat lebonthassa.

    Egy jó multivitamin, kegyensúlyozott táplálkozás és megfelelő folyadékbevitel mellett szerintem rövid időn belül javulhat ez az állapot.

    Üdv.

    tovább...
  • Edzés végén ugye fontos a nyújtás? S az mennyi ideig tartson? És ugye, külön, külön minden megterhelt izmot meg kell nyújtani?


    Igen fontos lenyújtani edzés után, minden izmot, amire dolgoztál külön-külön nagyjából 8-10 percet is igénybe vehet.

    tovább...