Kapcsolat:

Kedves Olvasó!

Ez az oldal azért jött létre, hogy segítséget nyújtson Neked célod elérésében legyen szó diétáról, izomtömeg növelésről vagy akár életmódváltásról.

Fejben dől el minden, szokták mondani, és tényleg így is van. Ha elhatározod magad és kitartó vagy akkor egy kis szervezéssel, odafigyeléssel és kitartással könnyedén elérheted célod.

Tudnod kell, hogy nem pár hét vagy pár hónap sok esetben a titok nyitja. Hidd el, a hosszú és kitartó munka eredményeképp egy egészséges, tónusos testalkatot fogsz megpillantani a tükörben.

Ha pedig az elhatározás megvan, és csak abban vagy bizonytalan, hogy milyen eszközökkel lehet elérni a számodra legmegfelelőbb formát, akkor keress meg bátran. Személyre szabott, az aktuális cél eléréséhez szükséges megfelelően összeállított étrendet, mozgás és edzés technikai tanácsokat kaphatsz tőlem.

Blog

Meggyes "hamis" sajttorta

2021.11.17, 13:19

Imádom a sajttortát, de gondolom vagyunk még így egy páran. Ráadásul egy szerintem könnyen elkészíthető desszert, ami minden évszakban, minden hangulatban megállja a helyét, csak annyi baj van vele, hogy általában hamar elfogy...legalábbis nálunk.

Próbáltam ennél a receptnél is az egészséges összetevőkre fektetni a hangsúlyt, illetve egy kis tejsavó fehérje szintén kapott szerepet ennél a sütinél is. Alacsony szénhidráttartalma és magas fehérjetartalma mellett diétában is bőven belefér még akár több szelet is. Szóval készítsétek el bátran, az eredmény mennyei. Csók

tovább...

Proteines mézeskalács

2021.11.10, 13:06

Számtalan mézeskalács recept kering a világban, na és persze ott vannak a nem digitális, mára már kicsit megsárgult, igazi papírra vetett, gyöngybetűkkel írt, nagymamáink jól bevált receptje is. Na és ott vannak a rutinosok, akiket álmukból felébresztve is hiánytalanul sorolják az összetevőket hozzá. Én pedig vagyok az a fajta, aki talál egy receptet és mindent IS lecserél benne. Azért a végeredmény általában jó szokott lenni…tizedjére. Viccelek, általában már másodjára is sikerül. Nevetés

tovább...

Mozgásban a jövő- 1. rész: A funkcionális edzés

2021.10.05, 14:35

Az elmúlt időszakban sokat gondolkoztam a blog témáin, mert szeretnék valami újdonságot vinni bele, ahol továbbra is a sporté lenne a főszerep. Így jött az a gondolat, hogy a jövőben megpróbálok minél több sportágat bemutatni nektek az adott sportág képviselőin keresztül, mert függetlenül attól, hogy személy szerint a súlyzós edzést és a futást preferálom, mellette mondhatni „mindenevő” vagyok és szívesen kipróbálok újdonságokat, igyekszem folyamatosan bővíteni az ismereteim és főként feszegetni a határaim. Király

tovább...

Kérdések-válaszok

  • Kedves Zita! Egy igen vékony leányzó vagyok(170 cm, 51 kg), aki napi szinten intenzív testmozgást végez. Az izmaim fejlesztésére és a helyes táplálkozásra is igyekszem figyelni, ám a fenekem feletti csípőpárnácskáimmal nem vagyok kibékülve. A fogyókúra talán nem a legjobb döntés számomra. Segíts kérlek,hogy hogyan tudom a leghatékonyabban megmozgatni azt a területet, illetve, mit tehetek még ellene! Válaszodat előre is köszönöm!

    Szia!

     

    Tudnom kellene pontosan, hogy a helyes táplálkozás alatt mit értesz pontosan. Az, hogy elhagyod esetleg a fehér kenyeret, a cukrokat, az alkoholt, esetleg kevesebb szénhidrátot fogyasztasz, az önmagában nem feltétlenül elég.A tápanyagok mennyiségi eloszlása, tehát a szénhidrát, a fehérje és a zsír, persze főként lassú felszívódású szénhidrát,többségében állati fehérje, és telítetlen zsírok határozzák meg a diéta vagy az izomtömeg növekedését.

    Az intenzív testmozgás nálad gondolom a futást vagy hasonló állóképességi sportot jelent, ami nem főként a zsírt használja energiaforrásként a mozgás során.

    A csípőpárnácska pedig zsír, ami viszont csak megfelelő diétás étrenddel tüntethető el,ami nem feltétlenül jelenti azt, hogy fogysz.

    A fogyókúra, ahogy a nevében is benne van, "kúra szerű"-en alkalmazható, tehát csak 2-3 hónapig.Hosszú távon a "testkompozíció váltás", tehát megfelelő minőségi étrend mellett, intenzív súlyzós edzést, vagy erőnléti edzéseket (trx, cross fitt) javasolnék, mivel testünk tónusát az izmok adják.

    Amennyiben még lenne kérdésed akár étrenddel, vagy edzéssel kapcsolatban a puskar.zita@gmail.com-r a is írhatsz.

    Remélem tudtam segíteni.

     

    Üdv,

    Zita

    tovább...
  • Szia! Rendszeresen és versenyszerűen futok, többnyire hosszabb távokon (10 km, félmaraton). Körülbelül 15 km futás után rendszeresen érzem, hogy beáll a lábam, magyarán elkezd savasodni, ami a teljesítmény (azaz az időeredmény) rovására megy. Úgy gondolom, hogy megfelelő állóképességgel rendelkezem, ezért valami más gond lehet. Mit javasolsz, mit kellene tennem?

    Szia!

    Én a nem megfelelő mennyiségű folyadékbevitelre tippelnék. 

    A mozgással, sporttal, különösen kardio sportoknál, nagyobb mennyiségben veszít vizet a szervezet, ezért azt pótolni kell. Átlagosan 20 testtömegkilogrammmonként kellene fogyasztani 1 liter vizet és ezt is inkább felfelé kerekítve. Aki sportol, annak akár még többet érdmes fogyasztani. Emellett pedig fontos az ásványi anyag pótlás is, mivel ezek az izzadással gyorsan kiürülnek, a szervezetnek azonban mielőbb pótolnia kell, hogy az intenzív izomtevékenységgel képződő savakat lebonthassa.

    Egy jó multivitamin, kegyensúlyozott táplálkozás és megfelelő folyadékbevitel mellett szerintem rövid időn belül javulhat ez az állapot.

    Üdv.

    tovább...
  • Edzés végén ugye fontos a nyújtás? S az mennyi ideig tartson? És ugye, külön, külön minden megterhelt izmot meg kell nyújtani?


    Igen fontos lenyújtani edzés után, minden izmot, amire dolgoztál külön-külön nagyjából 8-10 percet is igénybe vehet.

    tovább...